ČLENSTVO/MITGLIEDSCHAFT

Helena Mojdlová

Soprán

Od svých 4 let klimbala na sborových zkouškách pěveckého sboru při ZUŠ Veveří Brno, pod vedením p. uč. Fialové s jejíž trpělivou a laskavou péči se učila zpěvu a od 6 let začala hrát na zobcovou flétnu u p. uč Svobodové. Postupně prošla hudebním vedením na zobcovou flétnu u Františka Pospíšila. Nicméně osudným se jí stal soubor Musica Piffera v rámci Collegia pro arte antiqua s jeho vedoucím Mojmírem Poláčkem. Společné nejen hudební zážitky, které v tomto souboru zažila, ji už navždy poznamenaly, a tak se hudba stala koníčkem, který je součástí jejího života. Studium v Praze ji od tohoto souboru na chvíli přeneslo ke sboru Labyrint pod vedením Lenky Charvátové a prázdninový letní čas byl několik let vyplněn hudebními setkáními organizovanými Collegiem pro arte antiqua v Jindřichově Hradci, kde hudební inspiraci nasávala od Michaela Pospíšila v rámci Hudebních slavností Adama Michny z Otradovic. Po dokončení studií v Praze a návratu do Brna a jeho legendárního Collegia pro arte antiqua se znovu věnovala zpěvu. Mateřství ji přeneslo na nějaký čas na jinou planetu a při návratu z ní pak v roce 2014 potkala Patrika Matyáška a vklouzla do jím založeného Husovického okrašlovacího spolku pěveckého.

Markéta Mastíková

Soprán

Zpívám v kuchyni, zpívám ve sprše, a jelikož to už není úplně ono, tak od jara 2021 zpívám v Husovickém okrašlovacím spolku pěveckém.

 

 

Martina Cecílie Lavičková III OP

Soprán

Na brněnské konzervatoři studovala obor příčná flétna ve třídě prof. B. Růžičkové. Hodiny sólového zpěvu navštěvovala tři roky u prof. N. Megové, později ještě rok soukromě u prof. Fr. Lavičky. V r. 2007 uspěla při přijímací zkoušce na JAMU, kde pokračovala čtyři roky ve studiu flétny u doc. Fr. Kantora, které ukončila bakalářskou zkouškou. V současnosti jako flétnistka spolupracuje s různými hudebními uskupeními v Brně a okolí, např. s chrámovým sborem Magnificat z Újezdu u Brna (2006 - dosud).

Přibližně od roku 2005 se aktivněji zajímá o gregoriánský chorál. Nejprve se jej pokoušela studovat samostatně, poté začala docházet na hodiny chorálu k dr. J. Gerbrichovi na JAMU (2008). Toto studium bylo po třech letech zakončeno státní zkouškou (2011). Zájmem o gregoriánský chorál byl ovlivněn i výběr tématu bakalářské práce - "Schola cantorum dříve a dnes". Chorálu se nyní věnuje i po stránce pedagogické (soukromě).

V roce 2010 založila židenickou Scholu Ducha Svatého. Kromě jejího vedení je členkou sdružení Musica Sacra, Společnosti Jakuba Jana Ryby, zpívá v souboru Conventus Choralis (2010 - dosud) a téměř každoročně se účastní letní školy duchovní hudby Convivium. Občas se rovněž pěvecky podílí na nedělní latinské nové mši v katedrále na Petrově. Dne 17. 11. 2016 byla přijata do noviciátu Třetího řádu dominikánů jako sestra Cecílie III OP a o dva roky později složila časný slib.

V roce 2018 se stala zakládající členkou Svatomichalské scholenky – komorního chorálního ženského tělesa, které přispívá k obohacení větších svátků na tradičních Mších v kostele sv. Michala. Zde v současnosti pravidelně pěvecky a občasnou varhanní výpomocí spolupracuje se zdejším varhaníkem a dobrovolnými choralisty.

Po nedlouhém přemlouvání se v březnu 2016 nechala zapsat do Husovického okrašlovacího spolku pěveckého.

 

Simona Holubcová

Soprán

Od dětství se věnovala zpěvu v celé řadě brněnských sborů (je ale třeba upozornit, že mnohé z nich poté postihl rozpad, přežily jen nejodolnější...), např. Brněnský dětský sbor, Mladí madrigalisté, Brněnský akademický sbor, Brněnští madrigalisté, Brněnský filharmonický sbor, Capella Moraviae,... Zájem o starou hudbu ji přivedl do souboru historických nástrojů TIBIA, kde začala hrát na loutnu. S tímto souborem účinkovala doma i v zahraničí (Rakousko, Anglie, Švédsko, Francie, Polsko, Ukrajina) a podílela se i na nahrávkách pro rozhlas a televizi.

V roce 1997 začala studovat hru na loutnu na Královské konzervatoři v Haagu (Nizozemí), kde absolvovala ve třídě profesora Toyohika Satoh v roce 2001. Během studií se pravidelně zúčastňovala i loutnových kursů (Lynda Sayce, Nigel North). Své pěvecké zkušenosti dále zdokonalovala v rámci interpretačních kursů staré hudby (Marius van Altena, Rebecca Stewart, Poppy Holden) a účinkovala v barokních operách (C.Monteverdi – „L´Orfeo“ (Messagiera), H.Purcell – „Dido a Aeneas“ (2nd Witch)). V roce 2001 získala stipendium na letní kursy v Dartingtonu (Velká Británie), kde studovala pod vedením Evelyn Tubb a Michaela Fieldse (anglické renesanční písně s loutnou) a Davida Millera (mistrovská loutnová třída). Spolupracovala se soubory Solamente naturali, Thesaurus musicae, Collegium Musicum Brno, Ritornello, Ave musica.

V roce 2021 byla přizvána, aby se na vlastní nebezpečí připojila k Husovickému okrašlovacímu spolku pěveckému.

 

Marie Matyášková

Mezzosoprán

Hru na barokní housle studovala začátkem tohoto století v rámci studia oboru Teorie a provozovací praxe staré hudby na FF MU v Brně ve třídě E. Machové. Hru na diskantovou violu da gamba studovala soukromě u Věry Mikuláškové v Brně a hraje na ni a zpívá v souboru Ave musica s um. vedoucí V. Mikuláškovou.

V minulosti byla ať již zpívající nebo hrající členkou Brněnského akademického sboru, souboru Tibia a v letech 1990 – 2012 členkou komorního sboru Capella Moraviae s um. vedoucím P. Šumníkem, T. Ibrmajerem a J. Gerbrichem. Do Husovického okrašlovacího spolku pěveckého se nechala zapsat v r. 2014.

Patrik Matyášek

Baryton a umělecký vedoucí / künstlerischer Leiter

Hru na violu da gamba studoval soukromě u Věry Mikuláškové v Brně, u Josého Vásqueze † ve Vídni jakož i na sedmi jeho letních kursech ve Valticích a Jindřichově Hradci. V r. 2006 dokončil studium oboru Teorie a provozovací praxe staré hudby na FF MU v Brně se zaměřením na violu da gamba ve třídě Lucie Krommer. Veřejně vystupoval se soubory Thesaurus Musicae s um. vedoucí S. Holubcovou, se souborem La Gambetta s um. vedoucí E. Machovou a se souborem Ave Musica s um. vedoucí V. Mikuláškovou. 
Jako baryton absolvoval Hilliard Summer School (Hitchin 1991 a Cambridge 1992) s lektory - členy Hilliard Ensemble a Tragicomedia, a pětkrát letní kurs společnosti La Pellegrina (NL). V letech 1986 – 1990 byl členem Brněnského akademického sboru a souboru Tibia a v letech 1990 – 1996 členem komorního sboru Capella Moraviae s um. vedoucím P. Šumníkem, v letech 2007-2010 souboru Sol et Sedes s um. vedoucím O. Múčkou, je zakládajícím členem Svatomichalské gregoriánské scholy s um. vedoucím J. Gerbrichem, jako host účinkoval v Akademickém pěveckém sboru MGU (Moskva), Madrigal Quintetu Brno, Ars Brunensis Chorus a Czech Ensemble Baroque.
Husovický okrašlovací spolek pěvecký založil z dlouhé chvíle v r. 2014.

Václav Kovář

Bas

Vystudovaný polygraf, studoval také hru na klavír, housle, violoncello a zpěv. Od roku 1996 je členem pěveckého sboru Ars Brunensis, s nímž absolvoval řadu prestižních koncertů v České republice, na Slovensku, v Německu, Polsku, Rakousku, a Itálii. Významná je i účast v jiných hudebních tělesech, jako Ensemble porta musicae, Black Uganda Choir, Komorní opera JAMU, Musica Figuralis, Gentlemen singers a Brněnský akademický sbor. Dále se věnuje nesystematické hudebně-vědné činnosti, kterou se snaží víceméně aplikovat na hudební praxi.
Do Husovického okrašlovacího spolku pěveckého z dlouhé chvíle vstoupil v r. 2017.